martedì 6 giugno 2023

My Review: Ghost Painted Sky - Corridors

Ghost Painted Sky - Corridors


The Massachusetts trio is a belly-aching necessity, a journey into the tension of living, because their music is a polite and gentle apotheosis, even when sanguine notes explode in their hands.

In this track we are as if in an escape, in the tragic scenes of an unbalanced living, where there is room for considerations that leave thoughts wounded. Gothic Rock and Darkwave are the masters needed to make the lyrics even more effective, which Lisa Wood sings beautifully, with Michael Rebeiro and David Strong's guitars setting the scene for a powerful sweep of the 80s, doing much better than some bands of the time. They take excellence and look inside the creations of Skeletal Family, The Cult, Fields Of The Nephilim and Red Lorry Yellow Lorry, to co-ordinate the base. They go further, coming to the present day with slight but effective structural modifications, to give the pleasantness of a style that is not too tied to those extraordinary presences. David Strong writes a text full of pain but not surrender, with a powerful backbone that Lisa interprets beautifully. And so it all flows with this story that will not struggle to make your day gloomy: thunderous applause!

Alex Dematteis

Musicshockworld

6th June 2023

https://ghostpaintedsky.bandcamp.com/track/corridors-single





My Review: Rêves Frustrés - Mundo Genocida

Rêves Frustrés - Mundo Genocida


In the land of Colombia, there are coalescent uprisings of disenfranchised souls, on their knees, forced into marginalisation, suffering, treated like criminals. Inevitably, those who then, in the artistic field, are inclined to visit the dark zones of existence, not to express joy, even to dress in black with heavy make-up, are frowned upon and pointed at for stupid and untrue faults.

RF are artificers illuminated by prehistoric gods, in mental catacombs rummaging through the remnants of life: those few drops end up in a splendid watery composition, which recounts the destruction of freedom with guitars and vocals like scratches from Broadman's Area 11, the part of the brain devoted to reasoning. The band is aware of the existing disaster and inflames its belly to illuminate the foolish and indifferent with these notes. It is pure Colombian Deathrock, irreverent, sarcastic, prodigious for a violence that has no need for quick elements: you don't need a song thrown at 1000 km/h to hurt.

From Bogotá that's it, the line goes back to those who have hopefully learned to be vigilant…


Alex Dematteis

Musicshockworld

Salford

6th June  2023

https://morfinarecordscol.bandcamp.com/track/r-ves-frustr-s-mundo-genocida-colombia





La mia Recensione: Ghost Painted Sky - Corridors

Ghost Painted Sky - Corridors


Il terzetto del Massachusetts è una esigenza del ventre, un cammino dentro la tensione del vivere, perché la loro musica è un’apoteosi educata e gentile, anche quando tra le mani esplodono note sanguigne.

In questo brano siamo come in una fuga, nelle tragiche scene di un vivere sbilenco, dove c’è spazio per considerazioni che lasciano feriti i pensieri. Il Gothic Rock e la Darkwave sono i maestri necessari per rendere ancora più efficace il testo, che Lisa Wood canta splendidamente, con le chitarre di Michael Rebeiro e di David Strong che creano i presupposti di una potente perlustrazione degli anni ’80, facendo molto meglio di alcune band di allora. Loro prendono l’eccellenza e guardano dentro le creazioni di Skeletal Family, The Cult, Fields Of The Nephilim e Red Lorry Yellow Lorry, per coordinare la base di partenza. Vanno oltre, arrivano ai giorni nostri con modifiche strutturali leggere ma efficaci, per donare la piacevolezza di uno stile che non sia troppo legato a quelle straordinarie presenze. David Strong scrive un testo pieno di dolori ma non di arrendevolezza, con un nerbo potente che Lisa interpreta splendidamente. E così tutto scorre con questa storia che non faticherà a rendere cupe le vostre giornate: applauso scrosciante!


Alex Dematteis

Musicshockworld

Salford

6 Giugno 2023

https://ghostpaintedsky.bandcamp.com/track/corridors-single




La mia Recensione: Rêves Frustrés - Mundo Genocida

Rêves Frustrés - Mundo Genocida


Nella terra Colombiana vivono moti carbonari di anime in disuso, inginocchiate, obbligate all'emarginazione, sofferenti, trattate come criminali. Inevitabile che chi poi, nel campo artistico, sia propenso a visitare le zone cupe dell’esistenza, a non esprimere gioia, a vestirsi anche di nero con trucchi pesanti, sia malvisto e additato per colpe stupide e non veritiere.

I RF sono artificieri illuminati da Dei preistorici, in catacombe mentali che frugano nei residui di vita: quelle poche gocce finiscono in una splendida composizione acquifera, che racconta la distruzione della libertà con chitarre e voci come graffi dell’Area 11 di Broadman, la parte del cervello adibita al ragionamento. La band è consapevole del disastro esistente e infiamma il proprio ventre per illuminare con queste note gli stolti e gli indifferenti. È puro Deathrock Colombiano, irriverente, sarcastico, prodigioso per una violenza che non ha bisogno di elementi rapidi: non serve un brano lanciato a 1000 km/h per fare male.

Da Bogotà è tutto, la linea torna a chi si spera abbia imparato a essere vigile…


Alex Dematteis

Musicshockworld

Salford

6 Giugno 2023


https://morfinarecordscol.bandcamp.com/track/r-ves-frustr-s-mundo-genocida-colombia




My Review: Für Lange - Past Life

Für Lange - Past Life


There is something obscene about beauty: you can't see anything else.

That's it.

You listen to Past Life and you make the world go away, you have it inside you in this sly, slow way, like a pin slowly falling into your chest, with the metallic grey guitar bouncing between full chords, arpeggios, reverberations controlled by an impelling wisdom, with a rotating drumming and the Post-Punk bass acting as a generator of infinite memories. Music like the beautiful cover: a grey-black reflecting, bursting the imagination with a veiled temptation to go into the unique precipice of the 80s, only to change its mind and settle in the present day. Splendid specimen to protect Für Lange: the vocals, between whispers, flights and impulses, remain constantly mysterious, and stick to the guitars, which, when they become assertive, lead him to change the register of his voice and raise it.

Can you get a buzz from a song? Yes, and it is an infectiously joyous feeling....


Alex Dematteis

Musicshockworld

Salford

6th June  2023

https://open.spotify.com/track/5woteQTEPUkqSUtYFezmNj?si=efe2a0fec7cd42be

https://www.youtube.com/watch?v=RMLjIsTkEFE



La mia Recensione: Für Lange - Past Life

Für Lange - Past Life


C’è qualcosa di osceno nella bellezza: non vedi più niente altro.

Ecco.

Ascolti Past Life e fai assentare il mondo, ce l’hai dentro in questo modo sornione, lento, come un birillo che lentamente cade all’interno del tuo petto, con la chitarra grigio metallizzato che rimbalza tra accordi pieni, arpeggi, riverberi controllati da una saggezza impellente, con un drumming rotante e il basso Post-Punk che fa da generatore di ricordi infiniti. Musica come la splendida copertina: un grigio-nero che si riflettono, sfondano l’immaginazione con una velata tentazione di andare dentro il precipizio unico degli anni ’80, per poi cambiare idea e stabilizzarsi nei giorni nostri. Splendido esemplare da proteggere Für Lange: il cantato, tra sussurri, voli e impulsi si mantiene costantemente misterioso, e si conficca nelle chitarre che, quando si fanno decise, lo portano a cambiare il registro di voce e ad alzarlo.

Ci si può rimbambire con una canzone? Sì, ed è una sensazione contagiosamente gioiosa…


Alex Dematteis

Musicshockworld

Salford

6 Giugno 2023

https://www.youtube.com/watch?v=RMLjIsTkEFE

https://open.spotify.com/track/5woteQTEPUkqSUtYFezmNj?si=efe2a0fec7cd42be




lunedì 5 giugno 2023

My Review: Memoria - From The Bones

 Memoria - From The Bones


It's been four years since the astonishing debut Cravings, and it seems impossible to believe: the second album From The Bones is superior to it, finding in the complicity of producer Rikard Lindh a new energy to give Memoria a greater range of possibilities, to deepen the sound and widen the musical boundaries.

One dreams in the dark from the electronic epidermis, placed on the wings of a Synthwave that is both romantic and decadent, because it is undeniable that there are shadows (never excessive, let's be clear) in these castles of notes that cross time. Songs that emphasise her voice, a bubble feather in the night wind, as it soars, dragging a delightful music that thrives on its contemporaneity, but has a glorious past in its internal circuits. One dances, elegantly, with a refined propensity for dreaming that drags one's legs towards imaginative spaces (Girl), to then have a cup of tea with Along The Sea, a mantra that seems to have come out of the second album by The Human League  compared to which it presents a greater vocal theatricality, then touching on territories dear to Björk.

As you advance in listening, everything leads you to open your imagination, in the absolute certainty that the suitcases of the mind are constantly filled with encounters that make the body float towards weightlessness, ending up leaving on the skin the sensation of a work that purifies the soul.

There is no doubt about it: you will listen to a record that will fuel your desire to take a holiday from torment and you will succeed...


Alex Dematteis

Musicshockworld

Salford

5 Giugno 2023


https://memoriasthlm.bandcamp.com/album/from-the-bones




La mia Recensione: Memoria - From The Bones

 Memoria - From The Bones


Sono passati quattro anni dallo stupefacente esordio di Cravings, e pare impossibile a credersi: il secondo album From The Bones gli è superiore, trovando nella complicità del produttore Rikard Lindh una nuova energia per dare ai Memoria una maggior gamma di possibilità, per approfondire il suono e allargare i confini musicali.

Si sogna nel buio dall’epidermide elettronica, posizionata sulle ali di una Synthwave romantica e decadente al tempo stesso, perché è innegabile che vi siano delle ombre (mai eccessive, sia chiaro), in  questi castelli di note che attraversano il tempo. Canzoni che mettono in risalto la sua voce, piuma di bolle di sapone nel vento notturno, mentre si eleva trascinando una musica deliziosa che vive della sua contemporaneità, ma ha nei suoi circuiti interni un passato glorioso. 

Si danza, elegantemente, con raffinata propensione al sogno che trascina le gambe verso spazi immaginifici (Girl), per poi prendere una tazza di tè con Along The Sea, mantra che pare essere uscito dai The Human League del secondo album rispetto ai quali presenta una maggiore teatralità vocale, sfiorando poi territori cari a Björk .

Avanzando nell’ascolto tutto conduce ad aprire la fantasia, nella assoluta certezza che le valigie della mente si riempiano costantemente di incontri che fanno fluttuare il corpo verso l’assenza di gravità, finendo per lasciare sulla pelle la sensazione di un lavoro che purifica l’anima.

Non vi è dubbio: ascolterete un disco che alimenterà il desiderio di prendervi una vacanza dai tormenti e ci riuscirete…


Alex Dematteis

Musicshockworld

Salford

5 Giugno 2023


https://memoriasthlm.bandcamp.com/album/from-the-bones






My Review: Lana Del Rabies - Strega Beata

 Lana Del Rabies - Blessed Witch


Sam An is a goddess who dwells beyond the stratosphere, occasionally appearing to ease our needs, and now we find ourselves with her third ampoule (again named Lana Del Rabies), filled with communities of olive, purple and orange rays with black breath. The nerves of her voice become decoded vocals that ride apnoea-ridden electronic splashes (Reckoning), stuttering sinfully, in a vegetative state of coma that we cannot make cease: the circuits of the synapses are comprehensible only to her, to us it is up to devotion, as the ancients used to do towards the divinities.

An album that seems like a collection of studies, notes of a perfectly structured jolt here, a dance of thought that annihilates history in order to corner it. An equation that does not lead to a result, but to a continuous tumult, with the Gothic spirit hovering in the night of a scorching full moon. Glimpses of witches sacrificed and made immortal by this masked Trip Hop (A Plague), which has tested its diversity by annexing experimental electronics gushing from chasms full of Noise. Altars for sacrifices under the hands of bats suspended in their flight, their breath held (Mother), so as not to interrupt any chaotic function. The breath-taking cloak becomes unbearably intriguing in the prodigious Mourning, the island of mystery that takes more than nine minutes to traverse, and where the inhabitants of a lost reflection, struck by discharges from mighty industrial cloaks, converge in a slow procession.

The most 'accessible' part of this molecular earthquake seems to be the last track, the hypnotic Forgive, which accesses a minimalist floral melody, leafless but with the ability to perfume the stunner you have just experienced.

If you want to avoid meteorites that seem to be travelling with the handbrake on, then don't listen to the apocalyptic Master: around this huge boulder in the sky, thunder and lightning hint at how dangerous it is...

Silent tidal waves are not absent, here portrayed by the crazy Grace The Teacher, who seems sly and asleep but, if you listen well to the arrows of that initial 'noise' (a vaporous mantra that numbs your awareness), you can't help but suffocate in the heavy waters of these notes.

It may not be a masterpiece but it sounds like it, hell it sounds like it, because let's not forget, witches do not miss their appointment with perfection...


Alex Dematteis

Musicshockworld

Salford

5th June 2023




La mia Recensione: Lana Del Rabies - Strega Beata

 Lana Del Rabies - Strega Beata


Sam An è una dea che abita oltre la stratosfera, ogni tanto appare per easudire i nostri bisogni e ora ci ritroviamo con la sua terza ampolla (sempre a nome Lana Del Rabies), piena di comunità di raggi olivastri, viola e arancione con il respiro nero. I nervi della sua voce diventano vocalizzi decodificati che cavalcano schizzi elettronici in apnea (Reckoning), balbuzienti in modo peccaminoso, in uno stato vegetativo del coma che non possiamo far cessare: i circuiti delle sinapsi sono comprensibili solo a lei, a noi tocca la devozione, come usavano gli antichi nei confronti delle divinità.

Un album che sembra la raccolta di studi, appunti di un sussulto qui perfettamente strutturato, una danza del pensiero che annichilisce la storia per metterla con le spalle al muro. Un’equazione che non porta a un risultato, bensì a un tumulto continuo, con lo spirito gotico che aleggia nella notte di un plenilunio rovente. Bagliori di streghe sacrificate e rese immortali da questo Trip Hop mascherato (A Plague), che ha collaudato la sua diversità annettendo a sé un’elettronica sperimentale che sgorga da voragini piene di Noise. Altari per sacrifici sotto le mani di pipistrelli sospesi nel loro volo, con il fiato trattenuto (Mother), per non interrompere nessuna funzione caotica. 

La cappa che toglie il respiro diviene insostenibilmente intrigante nella prodigiosa Mourning, l’isola del mistero per percorrere la quale occorrono più di nove minuti, e dove confluiscono in una processione lenta gli abitanti di una riflessione perduta, colpiti da scariche fuoriuscite da mantelli Industrial poderosi.

La parte più “accessibile” di questo sisma molecolare pare  essere l’ultima traccia, l’ipnotica Forgive, che accede a una melodia minimalista floreale, senza foglie ma con la capacità di profumare lo stordimento appena vissuto.

Se volete evitare meteoriti che sembrano viaggiare con il freno a mano tirato, non ascoltate allora l’apocalittica Master: attorno a questo enorme masso nel cielo i tuoni e i lampi fanno intendere quanto sia pericoloso…

Non sono assenti i maremoti silenti, qui raffigurati dalla pazzesca Grace The Teacher, che pare sorniona e addormentata ma, se ascoltate bene le frecce di quel “rumore” iniziale (un mantra vaporoso che addormenta la consapevolezza), non potrete che soffocare tra le acque pesanti di queste note.

Non sarà un capolavoro ma ci assomiglia, Diavolo se ci somiglia, perché è bene non scordarlo, le streghe non mancano di certo all’appuntamento con la perfezione…


Alex Dematteis

Musicshockworld

Salford

5 Giugno 2023


https://lanadelrabies.bandcamp.com/album/strega-beata






La mia Recensione: Auge - Spazi Vettoriali

  Auge - Spazi Vettoriali Il tempo viene archiviato solo dalla massa ignorante di chi ha fretta, quella che stringe gli spazi e divaga nel n...